RPO Promocja powrót na stronę główną

zd1 zd2 zd3 zd4 zd5 zd6 zd7 zd7 zd7 zd7

Śląskie sprawdza się!

Logo kampanii

W okresie 16-30 listopada 2013 roku w mediach regionalnych i lokalnych wyraźnie widoczny był charakterystyczny kciuk potwierdzający, że „Śląskie sprawdza się!”. Pod takim bowiem hasłem miała miejsce regionalna kampania promocyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

Celem kampanii było zainteresowanie mieszkańców województwa Programem jako źródłem wsparcia inwestycji zmieniających region. W ramach całego programu realizuje się obecnie 4572 takich przedsięwzięć. Do prezentacji podczas kampanii wybrano zaledwie mała część, bo 22 przykładowe, zakończone już inwestycje z różnych dziedzin, które pokazują zmiany, jakie zaszły w regionie poprzez realne, namacalne korzyści.

Jednak nawet te wybrane przykłady wyraźnie przekonywały, że „Śląskie wzięło sprawy w swoje ręce, czego pozytywne efekty widać jak na dłoni. Wszystko wskazuje na sukces!”. A przypieczętowująca ten przekaz charakterystyczna łapka w geście „okejki” wyrażała dumę i zadowolenie ze zmian w regionie.

W tym czasie w prasie pojawiły się artykuły, wywiady i tradycyjne reklamy, na citylightach i billboardach – reklamy, w stacjach radiowych – spoty, a na ekranach autobusowych oraz w serwisach wideo – film reklamowy. Łącznie działania promocyjne w ramach kampanii prowadzone były na łamach 17 regionalnych tytułów prasowych, poprzez outdoor (114 bannerów i citylightów zewnętrznych), a także w Internecie na 12 portalach oraz w 10 rozgłośniach radiowych.

 

Kampania wykroczyła jednak poza standardowe media – nietypowe instalacje w postaci mniejszych i większych „łapek” można było spotkać w różnych miejscach przestrzeni publicznej. Wielkie żółte łapy przyciągały zainteresowanie zarówno mieszkańców jak i mediów. Dodatkowo kampanię wsparło też 18 animatorów, którzy zwracali uwagę swoimi nietypowymi wielkimi, żółtymi rękawiczkami. Animatorzy rozdali 5000 unikalnych magnesów i 1000 naklejek kampanii. Ponadto instalacje pozwalały na połączenie świata realnego i wirtualnego, a tym samym nawiązanie interakcji z odbiorcami kampanii – dzięki urządzeniom mobilnym mogli oni pogłębić swoją wiedzę na temat interesujących ich projektów czy wziąć udział w konkursach internetowych.

Szczególnie intensywnie kampania prowadzona była właśnie w Internecie. Jej rdzeń stanowiła strona: http://www.slaskiesprawdzasie.pl/ zawierająca interaktywną prezentację wszystkich 22 wybranych inwestycji. Prezentacja ta stanowiła punkt wyjścia do działań w mediach społecznościowych: na fan page’u „Śląskie sprawdza się”: https://www.facebook.com/slaskiesprawdzasie (prawie 3300 polubień) oraz na platformie Instagram: http://slaskiesprawdzasie.pl/instagram/index.php gdzie zdobytą wiedzę można było wykorzystać w konkursach z cyklu „wyłap zmiany”. Zadaniem gracza na Facebooku było odgadnięcie przedmiotu inwestycji, mając do dyspozycji jedynie fotograficzny wycinek jej fasady lub wnętrza. Natomiast użytkownicy mobilni mogli za pośrednictwem Instagramu wziąć udział w konkursie fotograficznym, polegającym na wykonaniu pomysłowego zdjęcia wykorzystującego jedną z dofinansowanych inwestycji. Łącznie w obu konkursach napłynęło łącznie prawie 1000 zgłoszeń. Najlepsi zostali nagrodzeni gadżetami z logiem kampanii: kubki oraz rękawiczki North Face Etip Gloves z możliwością obsługi ekranów dotykowych.

Najbardziej oryginalnym i świeżym elementem kampanii był przygotowany zwłaszcza z myślą o młodych ludziach wideoklip BU, czyli Marcina Przywieczerskiego – znanego i cenionego artysty hiphopowego pochodzącego z Tych. Utwór pod tytułem „Śląskim szlakiem” w warstwie tekstowej i wizualnej mówi o pozytywnych zmianach w regionie, inaczej niż tradycyjne przekazy reklamowe, bo z wyraźnym zaznaczeniem perspektywy osobistej i w szczerym, emocjonalnym tonie. Teledysk zdobył wielu fanów, o czym świadczy rosnąca liczba polubień, udostępnień i odsłon (ponad 24 000).

 

Co warte podkreślenia, cała koncepcja kreatywna kampanii w jasny i czytelny sposób nawiązywała do marki Śląskie i jej logotypu.

Kampania została sfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Na zlecenie Wydziału Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego zaplanowało i przeprowadziło ją konsorcjum firm: agencja reklamowa Eskadra i dom mediowy Starcom.

Urozmaicony zakres działań pozwolił nam dotrzeć z kampanią do szerokiej grupy osób z naszego województwa. Cieszą nas pozytywne komentarze i opinie. Liczymy, że choć kampania formalnie się zakończyła, działania zrealizowane dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 pozostaną w świadomości także po jej zakończeniu. Szczególnie, że kolejne lata niosą ze sobą nowe inwestycje.

 


Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
 

Strona „Śląskie do przodu!” to oficjalny serwis promocyjny Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
Głównym celem serwisu było przybliżenie idei Programu i jego efektów mieszkańcom regionu.


Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby

Projekt finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Śląskiego na lata 2007-2013