RPO Promocja powrót na stronę główną

zd1 zd2 zd3 zd4 zd5 zd6 zd7 zd7 zd7 zd7

Śląskie sprawdza się – podsumowanie kampanii

W sobotę zakończyliśmy kampanię promocyjną Regionalnego Programu Operacyjnego prowadzoną pod hasłem Śląskie. Sprawdza się! Charakterystycznym, rozpoznawalnym elementem kampanii stały się żółte znaki w kształcie dłoni, które wskazywały konkretne inwestycje zrealizowane dzięki RPO.

Celem kampanii było zwiększenie świadomości i wiedzy na temat inwestycji zrealizowanych dzięki funduszom unijnym. Dzięki dofinansowaniu obecnie realizuje się aż 4572 projektów. Jednak wiele osób korzystających z tych obiektów, nie wie, że powstały one lub zostały odnowione dzięki RPO WSL.

Działania promocyjne w ramach kampanii prowadzone były na łamach 17 regionalnych tytułów prasowych, poprzez outdoor (114 bannerów i citylightów zewnętrznych), a także w Internecie na 12 portalach oraz w 10 rozgłośniach radiowych. W ramach kampanii powstał także spot promocyjny, który był wyświetlany w autobusach i w Internecie oraz klip rapera Marcina "BU" Przywieczerskiego. Teledysk zdobył wielu fanów, o czym świadczy rosnąca liczba polubień, udostępnień i odsłon (ponad 24 000). Przez cały okres kampanii komunikowaliśmy nasze działania poprzez fan page na facebooku (facebook.com/slaskiesprawdzasie). Widocznym elementem kampanii były też instalacje ambientowe, które wskazywały 31 wybranych inwestycji we wszystkich subregionach województwa. Wielkie żółte łapy przyciągały zainteresowanie zarówno mieszkańców jak i mediów. Dodatkowo kampanię wsparło też 18 animatorów, którzy zwracali uwagę swoimi nietypowymi wielkimi, żółtymi rękawiczkami. Animatorzy rozdali 5000 unikalnych magnesów i 1000 naklejek kampanii. Aby poszerzyć wiedzę mieszkańców województwa śląskiego na temat inwestycji zrealizowanych dzięki RPO WSL, zorganizowaliśmy konkursy na serwisach facebook i instagram, na które napłynęło łącznie prawie 1000 zgłoszeń. Nagrodami w konkursach były gadżety z logiem Śląskie. Sprawdza się!: kubki oraz rękawiczki North Face Etip Gloves z możliwością obsługi ekranów dotykowych.

Urozmaicony zakres działań pozwolił nam dotrzeć z kampanią do szerokiej grupy osób z naszego województwa. Cieszą nas pozytywne komentarze i opinie. Liczymy, że choć kampania formalnie się zakończyła, działania zrealizowane dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 pozostaną w świadomości także po jej zakończeniu. Szczególnie, że kolejne lata niosą ze sobą nowe inwestycje.

Kampania w liczbach:

  • 83 137 wyświetleń spotu promocyjnego Śląskie. Sprawdza się! na serwisie YouTube
  • 24 060 wyświetleń teledysku BU "Śląskim szlakiem" na serwisie YouTube
  • 3 228 polubień fan page kampanii facebook.com/slaskiesprawdzasie
  • 944 zgłoszenia do konkursów
  • 504 polubienia teledysku BU "Śląskim szlakiem" na serwisie YouTube
  • 432 godziny pracy animatorów
  • Dodatkowo podczas kampanii kilkukrotnie (z 20 do 88) wzrosła ilość subskrybentów kanału RPOpromocja

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
 

Strona „Śląskie do przodu!” to oficjalny serwis promocyjny Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
Głównym celem serwisu było przybliżenie idei Programu i jego efektów mieszkańcom regionu.


Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby

Projekt finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Śląskiego na lata 2007-2013