RPO Promocja powrót na stronę główną

zd1 zd2 zd3 zd4 zd5 zd6 zd7 zd7 zd7 zd7

Inwazja kultury - nie obawiajcie się!

3 listopada br. zainaugurowano koleją odsłonę kampanii: Katowice - miasto wielkich wydarzeń. Kampania, posiłkując się wydarzeniami na stałe goszczącymi w Katowicach, ma budować wizerunek Miasta, w którym odbywają się największe, różnorodne wydarzenia kulturalne, nie tylko okazjonalnie, ale przede wszystkim cyklicznie.

Kampania realizowana jest pod tytułem "Inwazja kultury". Wszystkie elementy kampanii zrealizowane będą w następujących miastach: Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Lublin, Katowice.

W kampanii wykorzystane będzie reklama zewnętrzna, co ciekawe - geotargetowana, dzięki czemu odbiorcy w zależności od miasta ujrzą inny plakat kampanii, reklama w Internecie, lecz co najważniejsze - spoty telewizyjne emitowane głównie w TVN24 oraz TVP Kultura. Ważnym elementem kampanii będą także tzw. eventy, do których zostaną wykorzystane ściany ekranów telewizorów siedmiu centrach handlowych we wszystkich miastach objętych kampanią.

Plakaty i outdoorowy wielki format pojawią się w pierwszej fazie kampanii. Ich zadaniem jest zaintrygowanie odbiorcy. Stąd ich stylistyczne nawiązanie do plakatów filmowych. Obraz przewodni – zawieszony nad miastem Spodek – każdorazowo dopasowany zostanie do lokalnych warunków. Na billboardach pojawiają się rozpoznawalne panoramy centrów Warszawy, Krakowa, Gdańska, Wrocławia, Poznania, Lublina i oczywiście Katowic. Pozwala to na zindywidualizowanie przekazu do mieszkańców poszczególnych miast.

Spot telewizyjny stylizowany jest na tzw. breaking news, przedstawia inwazję kultury w metaforycznej formie ataku przybyszy z innego świata. Nad największymi polskimi miastami zawisa tajemniczy obiekt latający. To katowicki Spodek – najbardziej rozpoznawalna ikona architektoniczna miasta.

W atmosferze charakterystycznej dla filmów science fiction rozpoczyna się kulturalny atak gwiazd. Swoje fetiwale prezentują Artur Rojek i Irek Dudek. Informacja o wszystkich wydarzeniach pojawia się na dolnym pasku w spocie. Cykl eventów będących jednocześnie „akcjami miejskimi” nawiązuje do słynnej audycji radiowej z 1938 roku, opartej na książce H.G Wellsa „Wojna Światów”. Jako nośnik przekazu wykorzystana zostanie ściana telewizorów plazmowych i LCD w sieci sklepów SATURN. To na nich zostanie wyemitowany spot – przerywający nadawany program. Kampania w swoim przekazie opiera sie na poniższych katowickich wydarzeniach:

  • Rawa Blues Festival
  • Off Festival
  • Biennale Plakatu Polskiego
  • Letni Ogród Teatralny
  • Międzynarodowy Festiwal Filmowy RegioFun
  • Festiwal Tauron Nowa Muzyka

Źródło: Urząd Miasta Katowic


 

Strona „Śląskie do przodu!” to oficjalny serwis promocyjny Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
Głównym celem serwisu było przybliżenie idei Programu i jego efektów mieszkańcom regionu.


Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby

Projekt finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Śląskiego na lata 2007-2013