RPO Promocja powrót na stronę główną

zd1 zd2 zd3 zd4 zd5 zd6 zd7 zd7 zd7 zd7

Śląskie sprawdza się!

W okresie 16-30 listopada 2013 roku w mediach regionalnych i lokalnych wyraźnie widoczny był charakterystyczny kciuk potwierdzający, że „Śląskie sprawdza się!”. Pod takim bowiem hasłem miała miejsce regionalna kampania promocyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

Celem kampanii było zainteresowanie mieszkańców województwa Programem jako źródłem wsparcia inwestycji zmieniających region. W ramach całego programu realizuje się obecnie 4572 takich przedsięwzięć. Do prezentacji podczas kampanii wybrano zaledwie mała część, bo 22 przykładowe, zakończone już inwestycje z różnych dziedzin, które pokazują zmiany, jakie zaszły w regionie poprzez realne, namacalne korzyści.

Jednak nawet te wybrane przykłady wyraźnie przekonywały, że „Śląskie wzięło sprawy w swoje ręce, czego pozytywne efekty widać jak na dłoni. Wszystko wskazuje na sukces!”. A przypieczętowująca ten przekaz charakterystyczna łapka w geście „okejki” wyrażała dumę i zadowolenie ze zmian w regionie.

W tym czasie w prasie pojawiły się artykuły, wywiady i tradycyjne reklamy, na citylightach i billboardach – reklamy, w stacjach radiowych – spoty, a na ekranach autobusowych oraz w serwisach wideo – film reklamowy. Łącznie działania promocyjne w ramach kampanii prowadzone były na łamach 17 regionalnych tytułów prasowych, poprzez outdoor (114 bannerów i citylightów zewnętrznych), a także w Internecie na 12 portalach oraz w 10 rozgłośniach radiowych.

 

Kampania wykroczyła jednak poza standardowe media – nietypowe instalacje w postaci mniejszych i większych „łapek” można było spotkać w różnych miejscach przestrzeni publicznej. Wielkie żółte łapy przyciągały zainteresowanie zarówno mieszkańców jak i mediów. Dodatkowo kampanię wsparło też 18 animatorów, którzy zwracali uwagę swoimi nietypowymi wielkimi, żółtymi rękawiczkami. Animatorzy rozdali 5000 unikalnych magnesów i 1000 naklejek kampanii. Ponadto instalacje pozwalały na połączenie świata realnego i wirtualnego, a tym samym nawiązanie interakcji z odbiorcami kampanii – dzięki urządzeniom mobilnym mogli oni pogłębić swoją wiedzę na temat interesujących ich projektów czy wziąć udział w konkursach internetowych.

Szczególnie intensywnie kampania prowadzona była właśnie w Internecie. Jej rdzeń stanowiła strona: http://www.slaskiesprawdzasie.pl/ zawierająca interaktywną prezentację wszystkich 22 wybranych inwestycji. Prezentacja ta stanowiła punkt wyjścia do działań w mediach społecznościowych: na fan page’u „Śląskie sprawdza się”: https://www.facebook.com/slaskiesprawdzasie (prawie 3300 polubień) oraz na platformie Instagram: http://slaskiesprawdzasie.pl/instagram/index.php gdzie zdobytą wiedzę można było wykorzystać w konkursach z cyklu „wyłap zmiany”. Zadaniem gracza na Facebooku było odgadnięcie przedmiotu inwestycji, mając do dyspozycji jedynie fotograficzny wycinek jej fasady lub wnętrza. Natomiast użytkownicy mobilni mogli za pośrednictwem Instagramu wziąć udział w konkursie fotograficznym, polegającym na wykonaniu pomysłowego zdjęcia wykorzystującego jedną z dofinansowanych inwestycji. Łącznie w obu konkursach napłynęło łącznie prawie 1000 zgłoszeń. Najlepsi zostali nagrodzeni gadżetami z logiem kampanii: kubki oraz rękawiczki North Face Etip Gloves z możliwością obsługi ekranów dotykowych.

Najbardziej oryginalnym i świeżym elementem kampanii był przygotowany zwłaszcza z myślą o młodych ludziach wideoklip BU, czyli Marcina Przywieczerskiego – znanego i cenionego artysty hiphopowego pochodzącego z Tych. Utwór pod tytułem „Śląskim szlakiem” w warstwie tekstowej i wizualnej mówi o pozytywnych zmianach w regionie, inaczej niż tradycyjne przekazy reklamowe, bo z wyraźnym zaznaczeniem perspektywy osobistej i w szczerym, emocjonalnym tonie. Teledysk zdobył wielu fanów, o czym świadczy rosnąca liczba polubień, udostępnień i odsłon (ponad 24 000).

 

Co warte podkreślenia, cała koncepcja kreatywna kampanii w jasny i czytelny sposób nawiązywała do marki Śląskie i jej logotypu.

Kampania została sfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Na zlecenie Wydziału Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego zaplanowało i przeprowadziło ją konsorcjum firm: agencja reklamowa Eskadra i dom mediowy Starcom.

Urozmaicony zakres działań pozwolił nam dotrzeć z kampanią do szerokiej grupy osób z naszego województwa. Cieszą nas pozytywne komentarze i opinie. Liczymy, że choć kampania formalnie się zakończyła, działania zrealizowane dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 pozostaną w świadomości także po jej zakończeniu. Szczególnie, że kolejne lata niosą ze sobą nowe inwestycje.

 


 

Strona „Śląskie do przodu!” to oficjalny serwis promocyjny Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
Głównym celem serwisu było przybliżenie idei Programu i jego efektów mieszkańcom regionu.


Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby

Projekt finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Śląskiego na lata 2007-2013