RPO Promocja powrót na stronę główną

zd1 zd2 zd3 zd4 zd5 zd6 zd7 zd7 zd7 zd7

Śląskie sprawdza się – podsumowanie kampanii

W sobotę zakończyliśmy kampanię promocyjną Regionalnego Programu Operacyjnego prowadzoną pod hasłem Śląskie. Sprawdza się! Charakterystycznym, rozpoznawalnym elementem kampanii stały się żółte znaki w kształcie dłoni, które wskazywały konkretne inwestycje zrealizowane dzięki RPO.

Celem kampanii było zwiększenie świadomości i wiedzy na temat inwestycji zrealizowanych dzięki funduszom unijnym. Dzięki dofinansowaniu obecnie realizuje się aż 4572 projektów. Jednak wiele osób korzystających z tych obiektów, nie wie, że powstały one lub zostały odnowione dzięki RPO WSL.

Działania promocyjne w ramach kampanii prowadzone były na łamach 17 regionalnych tytułów prasowych, poprzez outdoor (114 bannerów i citylightów zewnętrznych), a także w Internecie na 12 portalach oraz w 10 rozgłośniach radiowych. W ramach kampanii powstał także spot promocyjny, który był wyświetlany w autobusach i w Internecie oraz klip rapera Marcina "BU" Przywieczerskiego. Teledysk zdobył wielu fanów, o czym świadczy rosnąca liczba polubień, udostępnień i odsłon (ponad 24 000). Przez cały okres kampanii komunikowaliśmy nasze działania poprzez fan page na facebooku (facebook.com/slaskiesprawdzasie). Widocznym elementem kampanii były też instalacje ambientowe, które wskazywały 31 wybranych inwestycji we wszystkich subregionach województwa. Wielkie żółte łapy przyciągały zainteresowanie zarówno mieszkańców jak i mediów. Dodatkowo kampanię wsparło też 18 animatorów, którzy zwracali uwagę swoimi nietypowymi wielkimi, żółtymi rękawiczkami. Animatorzy rozdali 5000 unikalnych magnesów i 1000 naklejek kampanii. Aby poszerzyć wiedzę mieszkańców województwa śląskiego na temat inwestycji zrealizowanych dzięki RPO WSL, zorganizowaliśmy konkursy na serwisach facebook i instagram, na które napłynęło łącznie prawie 1000 zgłoszeń. Nagrodami w konkursach były gadżety z logiem Śląskie. Sprawdza się!: kubki oraz rękawiczki North Face Etip Gloves z możliwością obsługi ekranów dotykowych.

Urozmaicony zakres działań pozwolił nam dotrzeć z kampanią do szerokiej grupy osób z naszego województwa. Cieszą nas pozytywne komentarze i opinie. Liczymy, że choć kampania formalnie się zakończyła, działania zrealizowane dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 pozostaną w świadomości także po jej zakończeniu. Szczególnie, że kolejne lata niosą ze sobą nowe inwestycje.

Kampania w liczbach:

  • 83 137 wyświetleń spotu promocyjnego Śląskie. Sprawdza się! na serwisie YouTube
  • 24 060 wyświetleń teledysku BU "Śląskim szlakiem" na serwisie YouTube
  • 3 228 polubień fan page kampanii facebook.com/slaskiesprawdzasie
  • 944 zgłoszenia do konkursów
  • 504 polubienia teledysku BU "Śląskim szlakiem" na serwisie YouTube
  • 432 godziny pracy animatorów
  • Dodatkowo podczas kampanii kilkukrotnie (z 20 do 88) wzrosła ilość subskrybentów kanału RPOpromocja

 

Strona „Śląskie do przodu!” to oficjalny serwis promocyjny Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
Głównym celem serwisu było przybliżenie idei Programu i jego efektów mieszkańcom regionu.


Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby

Projekt finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Śląskiego na lata 2007-2013